Klanten vertellen: GT Lastechniek, Anton Harkema
,,De betrokkenheid van Scholtens Advocaten is echt’’
,,Als lasspecialist klanten helpen om beter te produceren.’’ Zo omschrijft Anton Harkema, eigenaar van GT Lastechniek, heel in het kort het uitgangspunt van zijn onderneming. Dus levert dit Emmeloorder bedrijf in Flevoland, de Kop van Overijssel, Drenthe en Groningen niet alleen alles op het gebied van professionele lastechniek, lasapparatuur en lasbenodigdheden, maar geeft het ook deskundig advies en zorgt het met een eigen lasschool voor opleidingen. Een eigen servicedienst en reparatie-afdeling maakt het professionele plaatje rond.
Overname GT Lastechniek eind 2017
Anton is een Groninger, afkomstig uit Zevenhuizen, gelegen bij het ‘ drielandenpunt’ Drenthe, Friesland en Groningen. Na een opleiding aan de MTS en IVA in Driebergen, belandde hij in 2012 in de wereld van de lastechniek. In 2016 trad hij in dienst van GT Lastechniek, van mede oprichter Richard Griep. ,,Eind 2017 heb ik het bedrijf overgenomen. Richard heeft mij nog een jaar bijgestaan. Net als mijn vader, die toen net met pensioen was en een vergelijkbare loopbaan had als ik. Het is een prachtig bedrijf waaraan ik leiding mag geven, met een cultuur die me past als een warme jas. Ik ben een man die uitgaat van langdurige relaties. Van de kleine boer tot en met het grote productiebedrijf; we willen iedereen zo goed mogelijk helpen.’’
Betrokkenheid Scholtens Advocaten
Relaties zijn dus belangrijk voor Anton Harkema en mede daardoor vindt hij het ook prettig om samen te werken met Scholtens Advocaten. ,,Ik schakel meestal Harry Scholtens in als adviseur. Ik heb hem leren kennen in de businessclub van Flevo Boys Hij is écht betrokken. Dit heb ik gemist bij andere advocaten waarmee ik daarvoor samenwerkte.’’
Juridisch MKB abonnement
GT Lastechniek heeft een MKB-abonnement en dat bevalt goed. Er zijn korte lijnen om vroegtijdig contact te hebben met Scholtens Advocaten voor advies dat vaak helpt om verdere problemen te voorkomen ,,Daar hebben wij normaal gesproken genoeg aan’’, weet Anton. ,,Maar er dreigde een conflict te ontstaan met de verhuurder van een van onze panden. Ik kon die verhuurder niet bereiken. Uit ervaring wist ik; direct aanpakken dit probleem. Ik belde Harry en die heeft mij perfect geholpen, voordat dit uit de hand zou lopen. Het mooie was dat hij mij ook goed meenam in het traject dat hij doorliep.’’
,,Ook met de collega’s van Harry werk ik prettig samen. Je spreekt wat af en dan wordt het goed geregeld. Typisch Harry is ook dat, als ik hem een tijd niet heb gesproken, hij dan belt hoe het gaat. Die instelling waardeer ik zeer.’’